Finišo tiesiąją pasiekė Palangos gatvės rekonstrukcijos darbai, vykdyti dviem etapais. Šiuo metu Palangos gatvė, pasinaudojus 2007–2013 m. Europos Sąjungos (ES) parama, tapo viena moderniausių gatvių Utenoje. Projektai finansuoti pagal ES struktūrinės paramos programos „Ekonomikos augimo veiksmų programa” prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra” priemonę „Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra”. Pirmojo projekto „Palangos gatvės dalies nuo K. Donelaičio gatvės iki Kupiškio g. Utenoje rekonstravimas” bendra vertė – 886 878,5 Eur, ES dalis – 753 846,72 Eur. Projekto „Utenos miesto Palangos gatvės dalies nuo J. Basanavičiaus g. iki Kupiškio g. rekonstravimas” darbams iš viso buvo skirta 427 463,84 Eur., iš jų ES dalis – 343 136,49 Eur.
Baigę vieną projektą ėmėsi kito
Dar 2013 m. pradžioje su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir Transporto investicijų direkcija buvo sudaryta projekto „Palangos gatvės dalies nuo K. Donelaičio g. iki Kupiškio g. Utenoje rekonstravimas” finansavimo ir administravimo sutartis. Projekto įgyvendinimo metu buvo rekonstruota 0,662 km Palangos gatvės atkarpa, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus, gatvės apšvietimą, paviršinio vandens surinkimo tinklus. Projektas baigtas 2013 m. trečiame ketvirtyje. Gatvės rekonstravimo darbus atliko UAB „Aukštaitijos traktas”.
Savivaldybės administracija tuomet ypač džiaugėsi – rekonstrukcijos naudą atskleidė suaktyvėjęs dviračių eismas. Tačiau dėl riboto projekto biudžeto nebuvo galima įgyvendinti visų numatytų darbų, įrengti Palangos gatvės jungties su Kupiškio gatve. Šis uždavinys buvo įgyvendintas kito projekto – „Utenos miesto Palangos gatvės dalies nuo J. Basanavičiaus g. iki Kupiškio g. rekonstravimas” – metu.
Pagerėjo eismo sąlygos
Pastarojo projekto įgyvendinimo metu rekonstruota Palangos gatvės nuo J. Basanavičiaus gatvės sankryžos iki Kupiškio gatvės sankryžos atkarpa, kurios ilgis – 0,31 km, įrengta jungtis su Kupiškio gatve, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, gatvės apšvietimas, paviršinio vandens surinkimo tinklai. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaryta su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir Transporto investicijų direkcija. Šis projektas buvo būtinas kaip įgyvendinto projekto „Palangos gatvės dalies nuo K. Donelaičio g. iki Kupiškio g. Utenoje rekonstravimas”, kurio metu dėl riboto biudžeto nebuvo tvarkoma Palangos gatvės jungtis su Kupiškio gatve, tęsinys. Projekto „Utenos miesto Palangos gatvės dalies nuo J. Basanavičiaus g. iki Kupiškio g. rekonstravimas” metu buvo ne tik sutvarkyta jungtis, bet ir rekonstruota Palangos gatvės dalis iki J. Basanavičiaus gatvės. Gatvės rekonstravimo darbus atliko AB „Eurovia Lietuva”.
Utenos rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Egidijus Bukys „Utenos dienai” sakė, kad įrengus Palangos gatvės jungtį su Kupiškio gatve buvo suformuotas reikiamo laidumo Utenos miesto gatvių tinklas, kuris geriau integruosis į bendrą Lietuvos susisiekimo sistemą. Be to, sutrumpės kelionės trukmė, pagerės automobilių eismo sąlygos, dėl pagerėjusių automobilių eismo sąlygų ir įrengtų eismo saugos priemonių kelyje sumažės avaringumas, sumažės autotransporto priemonių eksploatacinės išlaidos ir neigiamas poveikis aplinkai, sulėtės gatvės dangos degradacija ir pailgės dangos funkcionavimo trukmė, dėl to sumažės gatvės priežiūros išlaidos.
Palengvino eismą neįgaliesiems
Projekto vykdytojai siekė sukurti kokybiškas reikiamo pralaidumo ir tinkamo susisiekimo eismo sąlygas Utenos rajono savivaldybės teritorijoje, plėtojant regioninės reikšmės transporto infrastruktūrą, sudaryti palankias sąlygas Utenos rajono savivaldybės ekonominei plėtrai. Vykdant projektą buvo atsižvelgta į Utenos rajono plėtros strateginį planą 2011–2017 metams, kuriame, be kitų darbų, buvo numatyta Palangos gatvės rekonstrukcija, taip pat remtasi Utenos regiono plėtros 2009–2016 metams plano 2 tikslo „Subalansuotos transporto infrastruktūros plėtra, užtikrinant patogų ir saugų susisiekimą bei gerinant ekologinę būklę” 2.1 uždavinį „Transporto srautų subalansavimas savivaldybių teritorijose”. Projekto įgyvendinimo metu buvo įrengta 7 m pločio asfalto danga, 1,5 m pločio pėsčiųjų takai ir 2,5 m dviračių takas, naujas gatvės apšvietimas, paviršinio vandens surinkimo tinklai. Šaligatviai ir perėjos buvo suprojektuoti taip, kad jais galėtų patogiai keliauti negalią turintys žmonės.
Tikimasi, kad Palangos gatvės rekonstrukcija teigiamai paveiks rajono plėtrą, bus prisidėta mažinant skirtumus tarp atskirų šalies regionų.