Kanklininkai suomius kerėjo liaudiškos muzikos koncertais

Balandžio 24–27 dienomis visuomeninės organizacijos Užpalių kanklininkių ansamblio „Pasagėlė” nariai vyko į Suomijos sotinę Helsinkį – čia laukė įspūdinga ir nuotykių pilna kelionė. Ši išvyka skirta sujungti dviejų šalių muziką, parodyti svečios šalies gyventojams lietuvišką liaudies muziką ir priminti Suomijoje gyvenantiems lietuviams gilias mūsų šalies tradicijas. Suomijoje užpalėnus pasitiko ir visos kelionės metu rūpinosi Suomijos kantelių ansamblis „LuoMuKanteleet” su vadove Maarit Aarvala bei visą kelionę lydėjusi vieno suomių kantelininkų mama Soile.

Kelionė prasidėjo ankstų penktadienio rytą, kai VO Užpalių kanklininkių ansamblio „Pasagėlė” nariai susėdę į autobusiuką išvyko į Suomiją per Latviją ir Estiją, nes Taline laukė keltas, kuriuo jaunieji muzikantai kėlėsi į Suomiją. Tiesa, kad kelionė neprailgtų keliauninkai dar buvo sustoję pasivaikščioti po Talino senamiestį, o vėliau sulipę į keltą pasiekė nuostabiąją Skandinavijos šalį. Į Suomiją atkeliavę vėlai vakare ir pavargę po kelionės „Pasagėlės” nariai naktį praleido viešbutyje, o kitą rytą prasidėjo nauji įspūdžiai. Nuo ryto keliauninkus pasitiko gražus oras, kuris pranašavo nuostabią dieną. Diena prasidėjo puikia ekskursija po Helsinkio senamiestį ir žymiausias vietas, kurias parodė trisdešimtis metų Suomijoje gyvenanti lietuvė. Aplankėme ne tik gražią senamiesčio aikštę, bet ir garsiam suomių kompozitoriui J. Sibelijui pastatytą paminklą, pasižvalgėme po Baltijos jūros pakrantes, švarius parkus, pasivaikščiojome po suomišką turgų.
Po puikios ekskursijos laukė įdomi veikla – koncertas Lietuvos Respublikos ambasadoje. Čia susirinko daug garbių svečių – ne tik Lietuvos ambasadorius Suomijoje Arūnas Jievaltas, tačiau ir daug Suomijoje gyvenančių lietuvių. Visi ansamblio nariai jautė didelį jaudulį ir stengėsi visiems padovanoti gražų koncertą. Nuskambėjus paskutiniam kūriniui Lietuvos ambasadorius Suomijoje pagyrė ansamblio muzikantus ir džiaugėsi tuo, kad turėjo galimybę išgirsti mūsų atliekamą muziką. Ambasadorius Arūnas Jievaltas gyrė kolektyvo narius ir vadovę už parodytą aukštą kankliavimo meistriškumą, džiaugėsi, kad Utenos miestas turi tokį šaunų kolektyvą ir rekomendavo VO Užpalių kanklininkų ansamblio „Pasagėlė” kolektyvą Lietuvos ir kitų Europos sąjungos šalių ambasadoms kaip puikų ir kokybišką liaudišką muzikos ansamblį.
Bene labiausiai iš visos kelionės kanklininkams įsiminė vakaras pas vieno iš kantelininkų nario mamą Soile, kuri visus pasikvietė į savo namus pasimėgauti sauna. Nustebinti labai svetingų žmonių ir šilto bei malonaus priėmimo, grįžome į viešbutį. Žinojome, kad kita diena bus taip pat kupina įspūdžių ir naujų potyrių, todėl stengėmės kuo greičiau užmigti ir pailsėti.
Kita diena prasidėjo nuo repeticijos vienoje iš Helsinkio muzikos mokyklų. Iš pradžių repetavome savo kūrinius, o vėliau kartu su suomių kantelių ansambiu repetavome du jų kūrinius, kuriuos kartu grojome per koncertą. Pertraukos metu buvome pakviesti pietų, valgėme tradicišką suomių patiekalą – lašišos sriubą. Po pietų šiek tiek pailsėję vėl persirengėme tautiniais drabužiais ir laukėme koncerto pražios. Koncertas buvo nemažiau įspūdingas nei Lietuvos ambasadoje, nes čia susirinko daug suomių kantelininkų tėvelių, kurie grožėjosi mūsų drabužiais, išskirtine muzika bei stebėjosi abiejų kolektyvų vadovių meistriškumu.
Po koncerto abiejų kolektyvų nariai buvo įtraukti į smagų klausimų žaidimą, kuriame buvo klausinėjama įvairiausių dalykų apie Suomiją, o vėliau šoko suomiškus ir lietuviškus liaudies šokius. Po tokių linksmų šokių visų muzikantų laukė šauni vakarienė, po kurios VO Užpalių kanklininkių ansamblio „Pasagėlė” nariai vėl grįžo į viešbutį, kuriame laukė paskutinė naktis prieš kelionę namo.
Kitos dienos rytas prasidėjo labai anksti, nes reikėjo spėti laiku nuvykti į keltą, kuriuo kėlėmės atgal į Taliną. Kelte klausėme puikaus koncerto ir prisiminėme nuostabią kelionę, kurios metu jautėme didelį suomių rūpestį ir buvome labai laimingi, kad visa tai patyrėme. Visi VO Užpalių kanklininkių ansamblio „Pasagėlė” nariai, organizacijos pirmininkė Jurga Valaitienė ir kanklių vadovė Loreta Liaugaudė nuoširdžiai dėkoja visiems, prisidėjusiems prie šios kelionės ir tikisi, kad tai buvo ne paskutinė tokia nuostabi išvyka populiarinant lietuvišką liaudies muziką bei tradicijas.

„Pasagėlės” inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas